بدون شک تولیدات فرهنگی علاوه بر حمایت، نیازمند کنترل، نظارت و مراقبت است؛ ساترا به‌عنوان یک نهاد تنظیم‌گر حاکمیتی باید مراقب محتوا و سلامت فضای تولیدات فرهنگی در نمایش خانگی باشد.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۱۶
تعداد بازدید : 25

پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با «جام‌پلاس» در پاسخ به شبهه‌ای مبنی براینکه ساترا در کار نمایش خانگی سنگ‌اندازی می‌کند و این چالش به نوعی باعث هدر رفت ظرفیت شبکه نمایش خانگی برای تولید محتوای سرگرم‌کننده سالم می‌شود گفت: ساترا وظیفه بسیار سنگینی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی سالم در حوزه نمایش خانگی به‌عهده دارد و آن هم حمایت از تولیدات فاخر و سالم و متناسب با نیازهای فرهنگی جامعه است.

وظیفه اصلی ساترا جلوگیری از سوء‌استفاده ظرفیت نمایش خانگی است

وی تاکید کرد: البته جلوگیری از سوء‌استفاده از ظرفیت نمایش خانگی هم یک وظیفه اصلی ساتراست و به عبارتی ساترا به‌عنوان یک نهاد تنظیم‌گر حاکمیتی باید مراقب محتوا و سلامت فضای تولیدات فرهنگی در نمایش خانگی باشد.

جبلی افزود: بارها این را بیان کردم که مبانی قانونی تنظیم‌گری سازمان صداوسیما که به نام ساترا معروف شده، کاملا مشخص و روان است و قانون به استناد همین مبانی، وظیفه تنظیم‌گری حوزه نمایش خانگی را به صداوسیما واگذار کرده‌ است.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: این اختیار و وظیفه طبق قانون اساسی، دستور صریح و موکد مقام معظم رهبری، ابلاغیه رئیس وقت قوه‌قضاییه و دستورالعمل‌های مرتبط ـ که ساترا و سازمان صداوسیما را تنظیم‌گر حاکمیتی معرفی کرده ـ به سازمان صداوسیما واگذار شده ‌است.

جبلی با بیان اینکه بدون شک تولیدات فرهنگی علاوه بر حمایت، نیازمند کنترل، نظارت و مراقبت است ادامه داد: این سؤال مطرح است که کدام دستگاه باید این اقدام را انجام دهد؟ دستگاه‌های دولتی یا اجرایی وابسته به دولت که متناسب با تغییر دولت‌ها، ممکن است رویکردها و اراده آنها تغییر کند یا یک نهاد حاکمیتی که استانداردها و قواعد آن با تغییر و رفت‌وآمد دولت‌ها تغییر نمی‌کند، باید عهده‌دار این وظیفه خطیر باشد؟

وی در پایان تاکید کرد: همان‌طور که مطلعید در قانون اساسی هم نام صداوسیما به‌عنوان تنها رسانه‌ملی در کشور ذکر شده است و طبیعتا باید عهده‌دار این وظیفه حاکمیتی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها